Manicure
Makijaż
Recenzje

sobota, 25 stycznia 2014

Banany w innej postaci | Chlebek bananowy.



Jak zwykle przeglądając Internety musiałam natrafić na coś, co mnie niesamowicie zaciekawiło. Od jakiegoś czasu szukam nieco bardziej zdrowych przepisów na różnorakie dania, tym oto sposobem odkryłam pastę z awokado której nigdy nie próbowałam, domowej roboty masło orzechowe które gościło u mnie już nie raz ale także przekonałam się że gotowane brokuły nie są wcale takie złe.  Banany uwielbiam od dziecka tak więc postanowiłam spróbować - czemu by nie ? ;-)



Do jego wykonania nie potrzeba wcale większych zdolności gdyż całą robotę wykonuje za nas łyżka - przepis bez użycia miksera ;-) Wystarczy jedynie trochę siły w dłoni, ładny fartuszek aby się nie pobrudzić i zabieramy się do roboty

Składniki:
  • 4 dojrzałe rozgniecione banany
  • 1/3 szklanki roztopionego masła/oleju 
  •  cukier według własnych preferencji - im więcej tym będzie słodsze
  • 1 roztrzepane jajko 
  • cukier wanilinowy
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej 
  • szczypta soli 
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • posiekane orzechy włoskie, rodzynki, słonecznik - opcjonalnie

Do garnka dodajemy roztopione masło/olej, rozgniecione banany wsypujemy cukier, cukier wanilinowy  oraz wlewamy roztrzepane jajko. Następnie dodajemy mąkę wymieszaną z sodą i szczyptą soli i mieszamy. Pieczemy przez godzinę w piekarniku nagrzanym do 180°C w keksówce o wymiarach 10 x 20 cm.


Ot to cała filozofia ;-) Przyznam szczerze, że ostatnimi czasy piekłam go co dwa dni - śmiało może zastąpić nam szybkie w przygotowaniu ciasto a w smaku jest niesamowite. Polecam wypróbować ;-) 

Bądź na bieżąco!
- Instagram - Facebook -



34 komentarze
  1. na pewno kiedys zrobie taki chlebek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gotowane brokuły są najlepsze!
    A jeszcze lepsza jest zupa-krem z brokułów :)))

    Chlebek wygląda przepysznie!
    Podeślę ten przepis siostrze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno jest pyszny :)
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. zjadłabym, nigdy takiego nie piekłam :) pycha wygląda

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale mi smaka narobiłaś! Bardzo prosty przepis, a na pewno pyszny, lece dzisiaj po skladniki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy już zrobisz powiedz czy smakował ;)

      Usuń
  6. mnaim, lubię takie wynalazki
    dzis już upiekłam jabłecznik,ale następnym razem może się skuszę i skorzystam z Twojego przepisu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie daj znać jak skorzystasz ;-)

      Usuń
  7. Pycha! Mam przepis na taki chlebek, ale ciągle nie mam czasu żeby go zrobić! Obiecałam sobie, że jak uporam się z egzaminami to będę dużo cześciej pichcić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Już od dłuższego czasu chodzi za mną ten przepis muszę go w końcu wprowadzić w życie :) Uwielbiam banany więc chlebek jest na pewno pyszny :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Coś dla mnie - jestem absolutnym łasuchem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszałam już wiele razy o czymś takim, ale nie jestem w pełni do niego przekonana :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Hmmm, mniam, szkoda ze nie dodalas zdjecia przekrojonego tego chlebka/ciasta

    A u mnie przepis na 'niezdrowe' kaloryczne a jakze slodkie i pyszne ciasto kokosowe.

    Paste z avokado bardzo lubie z pieczonym chlebkiem i na ostro :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie mialam pisac, że szkoda ze nie dodałaś zdjecia jak wygląda przekrojone :D

      Usuń
  12. ostatnio myślałam co fajnego upiec i chyba spróbuje tego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. uwielbiam chlebek bananowy,zwłaszcza z masłem orzechowym :) dawno go nie robiłam, pora to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  14. musze wypróbować :) tylko mój piekarnik od nowości daje czadu, wiec chyba będę piekła w mniejszej temperaturze, żeby sie nie spalił na węgiel :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jadłam... niebo w gębie! Ależ mi smaka narobiłaś tymi zdjęciami.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. ze 2 razy piekłam, ale nie przepadam za nim ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. uwielbiam - piekę bardzo podobne praktycznie raz w tygodniu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. dobra -przekonałaś mnie! muszę upiec! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Super pomysł:) Sprawdź sobie jeszcze babeczki fasolowe- te dopiero są zdrowe :D. I wcale fasolki nie czuć ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Banany uwielbiam w każdej postaci, więc chętnie wypróbuje ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  21. uwielbiam banany, to może być całkiem dobre ;d

    OdpowiedzUsuń
  22. Też uwielbiam banany, więc to coś dla mnie. Kiedyś z pewnością wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam banany a jeszcze bardziej takie łatwe przepisy;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciekawy przepis:) Ja jakoś za bananami w innej postaci niż w stanie naturalnym nie przepadam:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ale piękny wygląd bloga! *___* Zostaje! :D

    OdpowiedzUsuń
  26. piekłam ostatnio (tylko bez bakali) - pychota :) a banany uwielbiam <3

    OdpowiedzUsuń