Makijaż
Paznokcie
Recenzje

poniedziałek, 10 listopada 2014

Jak dbam o swoje pędzle? | Jak to ugryźć?


W dzisiejszych czasach na rynku dostępna jest niezliczona ilość preparatów do pielęgnacji pędzli - począwszy od różnego rodzaju płynów  a skończywszy na zwykłym, szarym mydle :) Dezynfekcja pędzli jak i ogólna pielęgnacja jest bardzo ważna z racji styczności pędzli z naszą twarzą - ale o tym wszystkie doskonale wiemy. Osobiście najczęściej korzystam jednak z mydła i odżywki i powiem Wam, że sprawdza się najlepiej. Jeśli jesteście ciekawe czego próbowałam podczas swej przygody z makijażem to zapraszam dalej :)



Moja kolekcja pędzli w ostatnim czasie znacznie się rozrosła - to co widzicie na zdjęciu to tylko część ;) Największą przyjemnością jest korzystanie z nich jednak nie jest już tak kolorowo kiedy przychodzi czas na kąpiel ale czego nie robi mama dla swych dzieci ? :) - 1,5 godzinny seans w łazience. 

Najlepiej byłoby czyścić je wszystkie zaraz po użyciu jednak przyznać się - która z Was czyni to codziennie? Owszem, dostępne są do tego specjalne płyny które w szybkim tempie usuną zabrudzenia oraz wszelkiego rodzaju bakterie jednak większość z nich jest na bazie alkoholu i nie należy z nim przesadzać ;) Takie produkty w swojej ofercie posiada np. Ingot czy Zoeva. 


Przetestowałam na swoich pędzlach między innymi:
  • Szampon Babydream - używałam go swego czasu do mycia włosów jednak strasznie je plątał więc wypróbowałam go na pędzlach ale i tutaj na dłuższą metę nie do końca przypadł mi do gustu;
  • Płyn do higieny intymnej Ziaja - po niego sięgnęłam tylko dlatego, że jest łagodny a dodatkowo posiada pompkę jednak był niewydajny przy dłuższym stosowaniu i zbyt mocno się pienił;
  • Własna mikstura - zrobiłam ją tylko raz i była bardziej do odkażania pędzli a niżeli ich mycia ale z racji tego, że taki trochę ze mnie leń to zrezygnowałam ;) 
  • Alkohol izopropylowy - tego gagatka spotkałam na jednym z blogów, miał się świetnie sprawdzać do czyszczenia pędzli jednak przy jego użyciu dwa pędzle się odbarwiły na różowo (?), nie wiem skąd to się wzięło dlatego też zaprzestałam użytkowania i na jego miejsce wskoczyło ...
  • Mydło Alterra - najtańsze  i najskuteczniejsze jak dla mnie ;) Można je dostać w każdym Rossmannie za mniej niż 2 zł a wystarczy na kilkanaście prań - POLECAM! 


Słyszałam również o czyszczeniu oliwką do ciała jednak tej metody nie próbowałam wiec nic na jej temat nie powiem ;) Po generalnym praniu dobrze jest zastosować odżywkę aby te się nie puszyły i utrzymywały dalej swój kształt. Wspominałam podczas recenzji odżywki Joanny z miodem i cytryną (tutaj), że stosuję ją również do pędzli, skradła moje serce na tyle aby ponownie zakupić dwa opakowania - kosztuje grosze a sprawdza się znakomicie i do tego pięknie pachnie ;) 

Osłonki na pędzle które zostały stworzone do tego aby zachowywały swój pierwotny kształt nie kosztują zbyt wiele jednak większość z nich trzeba zamawiać przez Internet. W swoim filmiku Zmalowana wspomniała o Codofix'ie ( skusiłam się na niego jednak jeszcze nie stosowałam ) można go dostać w każdej aptece za grosze czyli tak jak lubię najbardziej ;) 

Na początku swojej przygody miałam jedynie pędzle, wodę, własną dłoń oraz środek myjący jednak z czasem z pomocą przyszedł Rossmann i jego rękawica do masażu - miała ona zastąpić tą horrendalnie drogą rękawicę Sigmy i chociaż z tą drugą nie miałam styczności to Rossmannowa przypadła mi do gustu. Taki gadżet w swoim asortymencie posiada również Hania - rękawicę GlamGLOVE za cenę 55zł dostępną (tutaj).  Na razie się na nią nie skuszę bo wystarcza mi to co mam ale kto wie, może kiedyś ;) 


Jak widzicie zabawa ta wcale nie musi być droga - wystarczy znaleźć swój idealny sposób i gotowe ;) Za małe pieniądze można mieć świetnie wypielęgnowane pędzle na długi czas. Podsumowując, moja pielęgnacja zamyka się w rękawicy do masażu, mydle Alterry, odżywce b/s oraz od następnego prania na osłonkach dla większych pędzli ;)


Dajcie znać jak wygląda Wasza pielęgnacja pędzli i ile czasu spędzacie w łazience na ich praniu bo jestem ciekawa czy tylko mi to tak długo zajmuje ? :) 


Bądź na bieżąco!
- Instagram - Facebook -



Brak komentarzy

Prześlij komentarz