Manicure
Makijaż
Recenzje

piątek, 16 stycznia 2015

Organizacja wesela - początki.


Nad tym postem zastanawiałam się dość długo a dlaczego? gdyż z założenia miał to być blog czysto kosmetyczny jednak pomysł nieco innych postów został miło przyjęty tak więc się przełamałam ;) Do wielkiego dnia coraz mniej czasu  mam wrażenie, że utknęliśmy w miejscu ... Cała historia jest dość dziwna gdyż temat naszego wesela wyszedł spontanicznie podczas jednego wieczoru. Wiedziałam jedynie, że nie chcę z tym wydarzeniem długo czekać z racji tego, że jestem w gorącej wodzie kąpana i najlepiej byłoby mieć wszystko na już - padło na 2015 rok. W Polsce przyjęło się, że ślub i wesele trzeba planować z kilkuletnim wyprzedzeniem - rok i 8 miesięcy to idealny czas na zorganizowanie wszystkiego ? Czy na pewno jest tak kolorowo? 


Zacznę może od najważniejszej rzeczy czyli terminu. Jak już wcześniej wspomniałam najlepiej rezerwować go z przynajmniej 2 letnim wyprzedzeniem jeśli chcemy aby piękne chwile uwiecznił dobry fotograf & kamerzysta a do tego zespół nie był faktycznie fałszujący. Kryteriami jakimi kierowaliśmy się przy wyborze była to na pewno pora roku, najlepiej fotograf i kamerzysta w jednym, ślub konkordatowy oraz zespół - osobiście nie wyobrażamy sobie DJ tudzież wodzireja, byliśmy na mojej studniówce z DJ i to wystarczy - STANOWCZE NIE!

Fotograf&Kamerzysta
W każdym regionie naszego kraju stawki za poszczególnych usługodawców nieznacznie się różnią - w obrębie miejsca które nas interesowało sam fotograf to często koszt od 1500 do nawet 6000 zł zaś osoba odpowiedzialna za film waha się w podobnych stawkach jak nie jeszcze wyższych biorąc pod uwagę jeden dzień. Od początku szukałam "firmy" która zajmuje się zarówno fotografią jak i filmem aby uniknąć problemów z dograniem terminów, po kilku dniach fantastycznie trafiliśmy - jak się później okazało - na małżeństwo które urzekło nas przede wszystkim profesjonalizmem ale także podejściem do człowieka. Mamy nadzieję, że wspólnymi siłami uwiecznią nasz Wielki Dzień tak jak tylko najpiękniej potrafią ;)

Będąc ostatnio na poprawinach usłyszeliśmy od Panny Młodej, że fotograf z zegarkiem w ręku zmył się z wesela pomimo iż zabawa trwała w najlepsze. Od koleżanki słyszałam również, że para młoda postanowiła postawić na fotografa po znajomości, czy po kosztach tego nie wiem jednak można się tylko domyśleć - w zamian dostali ok. 10 zdjęć w miarę dobrej jakości zaś reszta była całkowicie prześwietlona i nie dało się ich odratować. Osobiście nie wiem co bym zrobiła w takiej sytuacji, to jedyny taki dzień w życiu - śmiałabym się? płakała? czy byłby to śmiech przez łzy? ...

Zespół/Dj/Wodzirej
Zespół, zespół i jeszcze raz zespół! Każdy z nas ma odmienny gust i w wielu kwestiach odmienne zdanie - tego się trzymajmy. W prawdzie nie byłam nigdy na weselu gdzie przygrywałby DJ ani wodzirej jednak nie wyobrażam sobie tego dnia bez dobrego zespołu. Poszukiwania trwały równolegle z poszukiwaniami fotografa także okres nie był dłuższy a niżeli tydzień. Ceny również wahają się od 1500-5000 zł.

Sala/restauracja
Szukając sali kierowaliśmy się przede wszystkim dobrym dojazdem, ładnym wnętrzem oraz funkcjonalnością. Z góry odpadały wszelkiego rodzaju restauracje ze względu na liczbę gości. W wolnym czasie udaliśmy się do jednej z wybranych jednak warunkiem zarezerwowania terminu było pewne 150 osób a tego nigdy nie można przewidzieć (chyba, że zaprasza się ok.250 osób) więc niestety musieliśmy zrezygnować i szczerze mówiąc mimo pięknego wyglądu i ogromnej przestrzeni nawet gdyby nam się udało zaprosić tyle osób to niestety dojazd do niej jest fatalny. Wybraliśmy nieco mniejszą ale równie ładną ;) Wątpliwości było kilka z mojej strony, że może zbyt pochopnie podjęliśmy decyzję jednak po czasie minęły i z powodzeniem możemy planować wystrój.

Termin w kościele
Można by się pokusić o stwierdzenie, że od tego powinno zacząć się planowanie ślubu jednak jest zupełnie inaczej - to te 3-4 wcześniej wymienione przeze mnie aspekty wpływają na termin ceremonii. Zdecydowanie łatwiej jest dostosować daną godzinę w dniu (zazwyczaj są to 4-5 ślubów w ciągu dnia) a niżeli logistycznie ustawić grupkę ludzi w jednym dniu o tej samej godzinie. Z rzeczy istotnych związanych z tym miejscem które musieliśmy i nadal musimy załatwić to spisanie protokołu przedślubnego, wygłoszenie zapowiedzi, spowiedź przedślubna ale także odwiedziny w USC- wcześniej jeszcze nauki! Te szczęście w nieszczęściu zaczynamy już w tą sobotę. Zazwyczaj są one prowadzone 2-4 razy do roku i zależnie od kościoła trwają od 5-10 dni - można również wybrać się na weekendowe które są już płatne tak samo jak termin w kościele. Tutaj stawki również są zależne od parafii, gdzie nie gdzie można spotkać się ze stwierdzeniem "co łaska" jednak w większości są to ustalone odgórnie kwoty które oscylują w granicy od 500 do nawet 1500-1800 zł. 

Termin w kościele zarezerwowany, sala zarezerwowana, zespół zarezerwowany, fotograf z kamerzystą również to co dalej? Następnym naszym krokiem było wybranie się na targi ślubne które niestety niewiele nam dały z racji tego, że głownie wystawiały się osoby: fotografów, dj'ów, kamerzystów, 2 ciastkarnie, 2 barmanów, 2 salony ślubne oraz samochody. Zdecydowanie najbardziej zależało nam na salonach sukni ślubnych, garniturach, obrączkach ale także samochodach i cukierniach. Czuliśmy trochę niedosyt a może zbyt wygórowane mieliśmy oczekiwania co do tego wydarzenia?

Jeśli zainteresowała Was ta tematyka to z miłą chęcią w następnym poście wspomnę trochę o samochodzie do ślubu, zaproszeniach oraz jak to jest z suknią, obrączkami a co najważniejsze kolorem przewodnim ;)

Dajcie znać jakie są Wasze odczucia i przemyślenia w kwestiach które poruszyłam oraz czy chciałybyście abym dalej pisała o organizacji wesela z mojej perspektywy? 



Bądź na bieżąco!
- Instagram - Facebook -



1 komentarz
  1. Najwięcej czasu przeznacza się chyba na znalezienie sali weselnej. Wypromowane lokale mają dużo rezerwacji, więc czasami trzeba zdać się na wolny termin, a nie swoje upodobania. Potem tylko kupno sukni jest gorsze :P

    OdpowiedzUsuń