Makijaż
Paznokcie
Recenzje

czwartek, 12 marca 2015

Pielęgnacja dłoni i paznokci.


Dłonie są wizytówką każdego człowieka o czym wiemy doskonale. Piękne i zadbane paznokcie będą dodawały im jeszcze większego uroku. Na dobrą sprawę nie potrzeba zbyt wiele aby utrzymać je w świetnej kondycji. Pamiętam, że od zawsze marzyły mi się mocne, zdrowe i długie paznokcie - przechodziłam przez etap sztucznych paznokci (żele i akryke), gdzie nie gdzie przewijały się również bardzo krótkie jak i te nieco dłuższe chociaż nigdy nie były w 100% zadowalające. Dzięki kilku produktom udało mi się je poskromić - jeśli jesteście ciekawe o czym mowa to zapraszam dalej  ;-)


Produkty i narzędzia zamieszczone wyżej to klucz do pielęgnacji moich dłoni oraz paznokci (jak widzicie nie ma tutaj nic skomplikowanego) ;) Trzeba przede wszystkim znaleźć kosmetyki które w 100% spełniają nasze wymagania. Długo dochodziłam do tego co lubią moje paznokcie a z czym nie koniecznie potrafią się zaprzyjaźnić. 5 prostych kroków pozwala mi utrzymać je w ryzach bez konieczności ciągłego ścinania do zera! ;) 


1. Odżywka
_______________________
Przez moje ręce (paznokcie) przewinęło się kilka jak i nie kilkanaście odżywek do paznokci. Począwszy od tanich jak barszcz Wibo, Essence poprzez Sally Hansen, NailTek aż do Eveline. Ta ostatnia zadowala mnie na tyle, że nie szukam już niczego innego - wiem, że nie każdemu może ona pasować ze względu na obecność formaldehydu jednak u mnie sprawdza się najlepiej. Dość dawno pojawił się na jej temat osobny post tak jak i kilka wzmianek w innych postach ;) Po jej zastosowaniu paznokcie są mocniejsze oraz rosną w zastraszającym tempie! 


2. Krem do rąk
_______________________
Piękne paznokcie niczego nie załatwią jeśli same dłonie będą w opłakanym stanie wołały o pomstę do nieba. Z pomocą wtedy przychodzą kremy do rąk. Na rynku w chwili obecnej dostępne są setki preparatów do pielęgnacji dłoni więc spokojnie każdy znajdzie coś dla siebie. Przyznam szczerze, że jeszcze do niedawna nie widziałam potrzeby smarowania swoich dłoni (z wiekiem uczymy się na błędach!) jednak zauważyłam znaczną różnicę przy jego codziennym stosowaniu. Dodatkowo raz na jakiś czas dla wzmocnienia efektów możemy zafundować sobie podczas domowego "weekendowego spa" peeling oraz maskę ;-)


3. Pilnik, cążki oraz bambusowe patyczki
_______________________
Podejrzewam, że tych państwa nie trzeba nikomu przedstawiać ;-) Pilniki znajdziemy w każdym domu, zależnie od gradacji przeznaczone są one do różnych celów (do naturalnej płytki najlepiej wybierać te o ziarnistości 180 i wzwyż). Najlepiej piłować wolny brzeg paznokcia w jedną stronę aby zbyt mocno go nie szarpać, uszkadzając przy tym ;-) Jeśli chodzi o skórki to zależnie od własnych preferencji możemy je wycinać oraz odsuwać patyczkami - osobiście stosuję te metody naprzemiennie. Do  odsuwania i usuwania świetnie sprawdzi się produkt przedstawiony poniżej. 


4. Usuwanie zbędnych skórek
_______________________
Sally Hansen Instant Cuticle Remover to produkt przed którym dość długo się wzbraniałam- chodził za mną jednak uważałam go za coś zbytecznego. Nie wyobrażacie sobie jak bardzo się myliłam! Żel ten jest w stanie w ciągu 1-2 minut (producent zaleca w ciągu 15 sekund) zmiękczyć i rozpuścić skórki których bez najmniejszego problemu możemy się pozbyć w kilka sekund. Możemy znaleźć go za 16 zł w sklepach internetowych. Produkt jest na tyle dobry, że z pewnością zasługuję na oddzielną recenzję której możecie się spodziewać w najbliższym czasie ;-)


5. Kolorowe lakiery do paznokci
_______________________
Ostatnim krokiem jest malowanie paznokci różnymi rodzajami lakierów. Zauważyłam, że pomalowane są mniej podatne na uszkodzenia (przynajmniej w moim przypadku). Najchętniej ostatnimi czasy sięgam po lakiery marki Eveline czy Golden Rose ale także piaskowe Wibo ;) Na dzień dzisiejszy po generalnych porządkach moja kolekcja liczy sobie ok. 50 sztuk. Pod lakiery można również podpiąć mój ulubiony wysuszacz do paznokci który znacznie przyspiesza proces malowania a mianowicie Seche Vite o którym przeczytacie więcej tutaj.  Następnym krokiem będą lakiery hybrydowe które kuszą coraz bardziej ;-)


Etapy pielęgnacji: 

  • zmycie starego lakieru 
  • piłowanie w razie potrzeby
  • peeling/maska (opcjonalnie)
  • odtłuszczenie płytki
  • usunięcie/odsunięcie skórek
  • ponowne odtłuszczenie
  • odżywka
  • nowy lakier
  • wysuszacz
  • krem do rąk

Jak u Was wygląda pielęgnacja tej partii ciała? Fundujecie sobie takie weekendowe/wieczorne spa? ;)


Bądź na bieżąco!
- Instagram - Facebook -



1 komentarz
  1. śliczne pazurki :) moje na okragło się rozdwajają i łamią :(
    musze wrócić do odżywki z eveline bo jako jedyna mi pomaga, mam dwie z SH ale one nic kompletnei nie robią z moim paznokciami :/ za to mam żel do skórek i faktycznie jest to rewelacyjny produkt :)

    OdpowiedzUsuń